Intranet pruebas

SOBRE EL CLUB

La fundació del Club de Pesca Mar-Sport, inicialment denominat Club Mar Sport, es remunta a l’any 1925.

L’afecció a la pesca de canya, en aquella època, era molt notable, segons ens expliquen els nostres avantpassats, tenien gran quantitat d’activitats, tant en pesca com d’esbarjo.

Bona part de la història de la vila d’Arenys de Mar està estretament lligada al mar, tant és així que durant la meitat del segle XVII, existint un moviment marítim molt important, hi havia cinc drassanes dedicades a la construcció naval, totes elles dirigides pel senyor Miquel Pascual, nascut a Arenys de Mar, el 8 de març de 1614, de les que en tenia el càrrec de Primer Director.

En aquella època va arribar a ser el constructor naval de més renom. La seva dedicació va ser exclusiva als grans vaixells, arribant a construir-ne per compte de l’Estat. Una de les construccions de més magnitud va ser batejada amb el nom de «Nostra Senyora d’Arenys«.

L’any 1740, naixia a Arenys el senyor Josep Baralt i Torres, que als seus 44 anys va fundar a la seva vila natal una Escola Naval. El rei Carles IV la va distingir amb el títol de Reial Escola Nàutica.

En aquest centre d’estudis nàutics, s’hi van titular un gran nombre de mariners, primer, com a Pilots i, posteriorment, com a Capitans de la Marina, donant un gran esplendor a la marina comercial espanyola, especialment a la dedicada al Comerç d’Índies.

A partir de l’any 1770, Arenys de Mar vivia quasi exclusivament del comerç marítim, tant amb Europa com Amèrica. Van ser uns anys gloriosos, de gran creixement econòmic i els seus habitants van saber aprofitar aquella empenta per assegurar anys de treball i d’expansió per la vila.

Es va arribar a comptar amb més de trenta Pilots i Capitans, xifra extraordinària per l’època, a més d’altres oficis relacionats amb la mar, mariners, fusters de ribera, calafats, fabricants de veles, etc.

A la mort del senyor Miquel Pasqual, Primer Director de les drassanes, el va succeir el seu segon fill Josep, que, al front del negoci, va donar encara més impuls a la construcció naval de ribera.

Datada el 1585, trobem la fundació de la Confraria de Pescadors «Sant Elm», la més antigua del nostre país. Aquesta confraria va manar construir una torre de guaita en defensa per combatre la pirateria que aleshores existia en tota la costa catalana.

Una vegada finalitzada la guerra civil, l’Ajuntament d’Arenys va requerir de nou a l’Estat la construcció de la segona fase del projecte. Aquesta va ser concedida l’any 1947, gràcies a la labor realitzada en aquell sentit pel senyor Jaume Ferrer Calbetó, alcalde en aquells anys, que possiblement estarà en el record de molts arenyencs.A Espanya en l’actualitat hi han molts clubs nàutics i  alguns d’ells tenien entre les seves activitats una secció de pesca, però clubs de pesca amb dàrsena d’amarres pròpia no se’n coneix cap, a excepció del Club de Pesca Mar-Sport.

En el llibre d’actes del Club, amb data 18 de juny de 1975, consta que: «Les Autoritats de la Zona Portuària concedeixen al Club de Pesca Mar-Sport uns determinats metres de mirall d’aigua dins del Port d’Arenys, per fondejar embarcacions». Aquesta cessió es va aconseguir gràcies als treball i la perseverança del senyor Ramon Mas, soci fundador  del primer Club a l’any 1925, i del senyor Santiago Camps, soci fundador i President del segon Club al 1975.

En aquest petit recull històric hi podem afegir, una segona fase viscuda del Club de Pesca Mar-Sport. La inquietud de la Junta Directiva presidida pel senyor Francesc Puig era poder tenir algun dia un local social.

Després d’un treball feixuc d’aquella junta i de la bona col·laboració dels socis, aquell projecte es va fer realitat el dia 10 de juliol de 1988. El Club de Pesca Mar-Sport inaugurava, al peu mateix del mar, el tant somniat i esperat local social.

A partir d’aleshores, tornen a agafar molta força les activitats del Club, organitzant diferents concursos de pesca, tant de mar costa com des d’embarcació, acomiadant sempre la temporada amb una reunió social en la qual es lliuren els trofeus als guanyadors, i altres participants. Fruit de l’esforç dels socis i la Junta Directiva presidida per el senyor Camil Mas es va poder construir uns pantalans amb uns 200 amarraments i que van ser inaugurats l’any 1.993.

En el mes de setembre del 2.013 va finalitzar la concessió per part de Ports de la Generalitat es va produir la reversió de totes les instal·lacions, d’acord amb la llei de les concessions.

A final del mateix any es va obrir el concurs públic per una nova concessió i la Junta Directiva presidida per el senyor Francesc Estrada, amb el recolzament dels socis, es va fer un treball molt exhaustiu per preparar unes pliques que van servir per aconseguir guanyar el concurs de la denominada “DARSENA ESPORTIVA DE NÀUTICA POPULAR DE PORT D’ARENYS” per un període de 10 anys.

A mitjans del 2014 es van iniciar les obres de remodelació de les instal·lacions compromeses en les pliques presentades a concurs i que van finalitzar completament el desembre del 2014.

A nivell esportiu, en quan a les competicions de pesca marítima El Club es troba en el màxim al nivell tan de Catalunya com d’Espanya  participant també en competicions internacionals amb resultats excel·lents.